Archive for Ekim, 2013

LEIDEN, AMSTERDAM, BRUGGE

Ekim 22, 2013 - 3:04 pm 4 Comments

Öncelikle herkesin geçmiş bayramını kutluyorum, daha nicelerine sağlıkla ulaşmak dileğiyle…

Son zamanda bir yemek blogundan öte, gezi bloguna dönüşse de sayfam, bayram tatilini fırsat bilerek gittiğimiz seyahatin fotoğraflarını burada da paylaşmak istedim…

Bayramda Hollanda-Leiden’a gittik. Hem orada yaşayan çocukluk arkadaşımı (çocukluk arkadaşım desem de 20 senelik bir dostluk bahsettiğim)  ziyaret etmek için hem de bu vesileyle bol bol gezmek için iyi bir fırsat oldu bu tatil.

Orada  şehirler arasında trenle giderken “bu sene iyi gezdik, leyleği havada gördük galiba” diye içimden geçiriyordum ki bir leylek sürüsü geçiverdi gökyüzünden (seneye gezme programının habercisi kabul ettim hemen onları:))..

Bu tatilde Hollanda’da Leiden’ı, Amsterdam’ı, Belçika’da da Brugge kentini görme fırsatımız oldu. Gerek şehir düzeni ve mimarisi, gerekse doğal güzellikleri bakımından üçü de görülmeye değer kentler.

Dostlarla yenen güzel yemekler, edilen sohbetler ve bol bol kahkaha ile dolu, zihnimizi dinlendirip, yenilendiğimiz bir tatil oldu. Darısı başka tatillere diyelim:)).

Dostum, canım Hilal’cim ve eşi Remco da bizleri çok güzel ağırladılar. Onlara bir kez de buradan teşekkür etmek istiyorum:).

Bunlar da tatilimizden birkaç kare…

Leiden’dan

Nefis bir park..Orada yaşasam her sabah orada yürüyüş yapardım mutlaka:)..

Bisiklet Hollanda’da en popüler ulaşım aracı..

Leiden’da Gece

Amsterdam’dan

Rijksmuseum’un oradaki alanda köpükten balonlarla gösteri yapan bir adam.

Ve tabi ki Hollanda’nın nefis peynirleri..

Tren camından bir manzara.

Brugge’den

EKŞİLİ, ZEYTİNYAĞLI PATLICAN

Ekim 4, 2013 - 2:48 pm 5 Comments

Daha Ekim ayına yeni girmişken, sonbaharın gelişini anlamadan kışa mı girdik ne? Havalar birden değişince ne giyeceğimizi de şaşırıyoruz haliyle, grip, nezle de bu fırsatı kaçırır mı hiç, hemen yapışıyor ensemize…O yüzden özellikle bu mevsim geçişlerinde bünyeyi mümkün olduğunca sağlam tutmaya çalışmak lazım, bağışıklık sistemimiz ne kadar kuvvetli olursa o kadar hazırlıklı oluruz biz de önümüzdeki mevsime. Bunun için yeterince vitamin almak lazım tabi, onun için de bol bol sebze meyveye başvurmak..Ben bu konuda şanslıyım çünkü sebzeyi de meyveyi de çok severim. Bu yüzden büyük bir zevkle yer veririm onlara soframızda.Bugün de bir sebze yemeğinin tarifini paylaşacağım. Gerçi yapılalı bir kaç hafta oluyor ama bugün fırsat bulabildim tarifini koymaya. Bu yemekte, bizim işyerindeki bahçemizden topladığımız körpecik patlıcanlar ve domatesler kullanıldı. Öyle olunca da daha bir tatlı oldu sanırım;).

İşte tarifi:

EKŞİLİ, ZEYTİNYAĞLI PATLICAN

Malzemeleri:

1 adet iri kuru soğan

5 adet patlıcan (incelerinden olursa iyi olur)

4-5 adet domates

4-5 yemek kaşığı elma sirkesi

Üzerini süslemek için: maydanoz

Yapılışı:

Öncelikle patlıcanları alaca soyup, başlarını kesip tuzlu limonlu suda beklemeye alıyoruz (acısının çıkması için).

Diğer yanda kuru soğanı piyazlık doğrayıp bir tencerenin dibine döşüyoruz. Patlıcanları yıkayıp süzdükten sonra ince uzun dilimler halinde dilimliyoruz. (Bizim bahçenin patlıcanları mini mini olunca patlıcanların ucunu tam kesmeden alt tarafa doğru uzunlamasına dilimler keserek yelpazeye benzer bir şekil verdik.) Bu şekilde hazırladığımız patlıcanları soğanların üzerine diziyoruz. Domatesleri rendeleyip patlıcanların üzerine yayıyoruz. Zeytinyağını, tuzu, şekeri ve yarım limonun suyunu ekleyip kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz. (Domatesler sulu ise ilave suya ihtiyaç olmuyor ama gerekirse sıcak su ilave edilebilir.)

Diğer taraftan sarımsakları soyup, ezip sirke ile karıştırıyoruz.Patlıcanlar pişip, yumuşayınca üzerine sirkeli karışımı ilave ediyoruz. Birkaç dakika daha pişmeye bırakıp ocağı söndürüyoruz.

Pişen yemeği önce oda sıcaklığına getirip sonra da buzdolabında dinlendirdikten sonra soğuk olarak servis ediyoruz.

Servis ederken doğranmış maydanozla süsleyince de çok güzel oluyor..